Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen ihtiyaçları, öğrenme öğretme teori ve yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler öğrencilerimizden beklentilerimizi şekillendirmektedir. Bilgiyi üreten, hayatta işlevsel olarak kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen, girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan nitelikte bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu niteliklerle donatılmış bireylerin yetişmesine hizmet edecek eğitim öğretim faaliyetleri sadece bilgi aktaran değil bireysel farklılıkları dikkate alan, değer ve beceri kazandırma hedefli olmalıdır. Üst bilişsel becerileri kullanabilen, kalıcı öğrenmeyi içselleştiren, önceki öğrenmeleri ile ilişki kurabilen, disiplinler arası düşünebilen bireyler yetiştirmek amaçlanmıştır.

Ortaokulu tamamlayan öğrencilerin, ilkokulda kazandıkları yetkinlikleri geliştirmek suretiyle millî ve manevi değerleri benimsemiş, sorumluluklarını bilen, pozitif disiplin anlayışını benimsemiş, beceri ve yetkinliklerini bilen, zamanı verimli kullanabilen, bir üst kademe olan ortaöğretim programlarını takip edecek akademik yetkinliğe ulaşmış bireyler olmaları hedeflenmektedir.