Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen ihtiyaçları, öğrenme öğretme teori ve yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler öğrencilerimizden beklentilerimizi şekillendirmektedir. Bilgiyi üreten, hayatta işlevsel olarak kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen, girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan nitelikte bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu niteliklerle donatılmış bireylerin yetişmesine hizmet edecek eğitim öğretim faaliyetleri sadece bilgi aktaran değil bireysel farklılıkları dikkate alan, değer ve beceri kazandırma hedefli olmalıdır. Üst bilişsel becerileri kullanabilen, kalıcı öğrenmeyi içselleştiren, önceki öğrenmeleri ile ilişki kurabilen, disiplinler arası düşünebilen bireyler yetiştirmek amaçlanmıştır.

Liseyi tamamlayan öğrencilerin ana dilinde ve en az bir yabancı dilde okuma, yazma ve konuşma alanında yetkinleşen, meslek seçimi konusunda bilinçlenen, akademik ve sosyal anlamda yüksek öğretime hazır, teknolojiyi iyi kullanabilen bireyler olmaları hedeflenmektedir.